برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

بیشترین زبان مورد استفاده در دنیا کدام است؟

انگلیسی، چینی و اسپانیایی سه زبان برتر دنیا هستند. در ادامه به بررسی میزان تعداد افرادی که از این زبان‌ها استفاده می‌کنند می‌پردازیم.

ویدیو معرفی 12 زبان برتر دنیا

در ویدیو زیر 12 زبان کاربردی برای یادگیری معرفی شده است.دقت کنید این ویدیو با زیر نویس تهیه شده است.

 

3 زبان برتر دنیا کدام اند ؟

انگلیسی رایج‌ترین زبانی است که در سراسر دنیا مورداستفاده قرار می‌گیرد. حدود یک میلیارد و پانصد هزار نفر در دنیا به این زبان صحبت می‌کنند. زبان‌ها در طول تاریخ به علت‌هایی همچون تجارت، استعمار و تسخیر، مهاجرت و تعاملات فرهنگی گسترش پیداکرده‌اند. باید به این نکته دقت کرد که انگلیسی ازلحاظ زبان مادری رتبه اول را ندارد. در ادامه رتبه‌بندی زبان‌ها را بر اساس تعداد افرادی که به این زبان‌ها صحبت می‌کنند را قراردادیم. این رتبه‌بندی شامل هر دو گروه (زبان مادری و کسانی که زبان را آموخته‌اند) می‌شود. این اعداد تخمینی هستند زیرا برآورد آمار دقیق کار بسیار دشواری است.

زبان انگلیسی – 1.39 میلیارد نفر

اولین شکل‌های زبان انگلیسی توسط مهاجمان به بریتانیا معرفی شد. مهاجمانی از قبیله‌های آلمانی، سلت و وایکینگ‌ها زبان انگلیسی را شامل تغییراتی کردند. این زبان همچنین از طریق فتوحات و تجارت‌های بین‌المللی دستخوش تغییراتی شد. زبان انگلیسی امروزه به زبان تجارت بین‌المللی تبدیل شده است. انگلیسی زبان اصلی و محلی کشورهایی همچون ایالات‌متحده ، انگلستان، کانادا، ایرلند، نیجریه، استرالیا، نامیبیا و … است. امروزه به علت جهانی‌شدن و محبوب شدن رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی، محبوبیت زبان انگلیسی به‌خصوص در بین جوانان افزایش یافته است. امروزه حدود 1.39 میلیارد نفر دارای مدرک زبان انگلیسی هستند که حدود 480 میلیون نفر آن‌ها انگلیسی زبان مادری‌شان است.

زبان انگلیسی
آموزش زبان انگلیسی از پایه تا پیشرفته

زبان چینی – 1.15 میلیارد نفر صحبت کننده

زبان چینی دومین زبان متداول در جهان با یک میلیارد و صد و پنجاه میلیون صحبت کننده است. زبان چینی به طور گسترده در چین، تایوان، سنگاپور و مالزی صحبت می شود. زبان چینی نیز دارای گویش های متفاوتی است. حروف چینی به دو صورت قدیمی و جدید وجود دارند. حروف جدید از سال 1950 توسط دولت ساخته شد. طراحی جدید این زبان برای یادگیری آسانتر آن بوده است.

زبان اسپانیایی – 661 میلیون صحبت کننده

زبان اسپانیایی سومین زبان متداول در دنیا است. به‌طورکلی این زبان 661 میلیون صحبت کننده دارد. زبان اسپانیایی در شبه‌جزیره اسپانیا حاصل نتیجه تعاملات زبانی میان سلتیبریانی ها که سلتیکی صحبت می‌کردند با رومیانی که لاتین صحبت می‌کردند، است. بعد از حمله اعراب شمال آفریقا و قبیله‌های ژرمن، گویش “کستیلیان” ظهور کرد. این گویش به زبان رسمی و استاندارد اسپانیایی تبدیل شد. زبان اسپانیایی زبان رسمی در بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین است. این کشورها شامل آرژانتین، السالوادور، شیلی، مکزیک، گواتمالا و کاستاریکا است.

زبان هندوستانی – 544 میلیون صحبت کننده

هندوستانی درواقع اشاره به دو زبان هندی و اردو دارد. دو زبانی که در گرامر دارای تشابه اما در عملکرد دارای اختلافاتی هستند. ریشه‌های زبان هندی به سانسکریت برمی‌گردد. زبانی که پیش‌تر از این‌ها توسط ساکنان آریایی در شمال غرب هند استفاده می‌شد. در طول قرن‌ها زبان هندو تحت تأثیر زبان‌های ترکی، فارسی، پرتغالی، عربی و انگلیسی بود. هندی زبان غالب در هند است و همچنین در نپال، آفریقای جنوبی، یمن و موریس صحبت می‌شود. زبان اردو دارای تأثیراتی از زبان فارسی است. اردو زبان رسمی و زبان آموزش همه مدارس در پاکستان و همچنین مناطق شمال هند است.

کلام آخر

اگر می خواهید زبان انگلیسی که بیش از 1.3 میلیارد از مردم دنیا با آن صحبت می کنند را یاد بگیرید نرم افزار آموزش صفر تا صد انگلیسی شیوا را نصب کنید.

چرا شیوا رو نصب کنم؟

چون شیوا مهارت های گرامر ،مکالمه،اسپیکینگ و لیسنینگ را در شما تقویت می کند.