برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

دانلود سوالات زبان انگلیسی کنکور سراسری سال های اخیر

اگر نیاز به تست کنکور زبان انگلیسی دارید در این مقاله تست های ده سال اخیر کنکور زبان قرار داده شده است.برای دانلود به ادامه مطلب بروید.

زبان انگلیسی در کنکور سراسری

یکی از مهمترین آزمون هایی که هر ساله در کشورمان برگزار می شود کنکور سراسری است. دانش آموزان رشته های مختلف اعم از ریاضی تجربی، انسانی، هنر، زبان های خارجی و … در تمامی این رشته ها دفترچه های آزمون شامل دو بخش دفترچه عمومی و دفترچه تخصصی می شود. در دفترچه عمومی داوطلبان کنکور باید به سوالات چهار درس پاسخ بدهند. یکی از این چهار درس، زبان انگلیسی است. ما در این مقاله به بررسی و ارائه سوالات زبان انگلیسی کنکور سراسری می پردازیم. ضمن اینکه ما در بخش جداگانه ای نمونه سوال زبان انگلیسی تمامی مقاطع تحصیلی را قرار داده ایم.

سوالات زبان انگلیسی کنکور سراسری را بشناسیم

همانطور که گفتیم یکی از چهار درس دفترچه عمومی کنکور سراسری مختص به درس زبان انگلیسی است. تعداد سوالات این درس شامل 25 سوال می شود که از سوال شماره 76 تا 100 در دفترچه است. مدت زمان پاسخگویی کل دفترچه عمومی 75 دقیقه است. کارشناسان مدت زمان پاسخگویی 20 دقیقه ای را برای این درس پیشنهاد می کنند. البته داوطلبان می توانند بر اساس مهارت و برنامه ریزی خود دقایق بیشتر یا کمتری را برای آن در نظر بگیرند.

سوال های زبان انگلیسی کنکور سراسری از چه مطالبی است؟

شما پیش از آن که بخواهید با آزمون کنکور دست و پنجه نرم کنید بهتر است که از ماهیت سوالات آن مطلع شوید. همانطور که گفتیم سوالات درس زبان انگلیسی کنکور شامل 25 سوال می شود.

شامل:

Grammar and Vocabulary

در این بخش 12 سوال از داوطلبان پرسیده می شود. این سوال ها ارتباطی با یکدیگر ندارند و به صورت مجزا مورد پرسش قرار می گیرند. شما باید در این بخش از دانش لغت و همچنین مهارت گرامر خود استفاده کنید.

Close Test

این بخش از درس زبان انگلیسی در کنکور سراسری همواره شامل 5 سوال بوده است. در این بخش به شما یک پاراگراف چند خطی داده می شود. در میان این پاراگراف داده شده چندین جای خالی در نظر گرفته شده است. داوطلبان باید با اطلاعات لغت و گرامری خود، این جاهای خالی را پر کنند.

Reading Comprehension

در این بخش از آزمون داوطلبان باید به 8 سوال در قالب دو متن جواب بدهند. داوطلب ابتدا متن اول را خوانده و به چهار سوال پاسخ می دهد. در ادامه نیز متن دوم و چهار سوال دیگر. سوالات این بخش به درک مطلب اشاره دارند. شما باید با خواندن متن بتوانید بفهمید که موضوع متن درباره چه چیزی بوده است. سوال هایی از دل متن آورده شده است. برخی از سوال ها را از روی ظاهر متن می توان پاسخ داد. برخی سوال ها نیز جنبه مفهومی و به درک کامل متن نیاز دارد.

تست کنکور
دانلود تست کنکور 10 اخیر

دانلود سوالات و پاسخنامه زبان انگلیسی تمامی رشته های کنکور 10 سال اخیر

در این بخش برای داوطلبان کنکور سراسری بسته کنکور را قرار دادیم. در این بسته سوالات زبان انگلیسی کنکور سراسری در ده سال اخیر قرار داده شده است. این سوالات به تفکیک برای رشته های ریاضی، تجربی و انسانی قرار داده شده است. سوال ها همراه با پاسخنامه تشریحی در یک فایل PDF برای دانلود قرار داده شده است.

دانلود تست کنکور زبان انگلیسی(تجربی)

دانلود سوالات زبان انگلیسی کنکور ریاضی ده سال اخیر با پاسخنامه تشریحی

دانلود سوالات زبان انگلیسی کنکور انسانی ده سال اخیر با پاسخنامه تشریحی

برای زبان انگلیسی کنکور چه کتاب هایی بخوانیم؟

مباحثی که در کنکور زبان، از داوطلبین پرسیده می شود. بیشتر مربوط به دانش لغت و گرامر است. در کل دانش آموزان باید تلاش خود را بر روی این دو مبحث بگذارند. در زمینه مباحث گرامری اکتفا کردن. به درس های داده شده. در مدرسه می تواند تا حد بسیار زیادی نیازهای شما را برطرف کند. اما در زمینه لغت های کنکور نمی توان تنها به کتاب درسی بسنده کرد. شما نیاز دارید تا دانش لغت خود را گسترده تر کنید. دست کم دانش آموزانی که قصد کسب درصد بالا در درس زبان انگلیسی را دارند به این موضوع توجه کنند. شما باید حداقل کتاب 504 لغت ضروری زبان انگلیسی را مطالعه کنید. زیرا درس زبان انگلیسی درسی به شدت لغت محور است.

کلام آخر

برای قبولی در کنکور در کنار تست زبان نیاز به دانش زبانی هم دارید برای همین پیشنهاد می کنم حتماً جهت تسلط بر زبان انگلیسی نرم افزار آموزش انگلیسی شیوا را نصب کنید.