برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

4 تا از بهترین نرم افزار دیکشنری انگلیسی تلفن همراه (اندروید)

نرم افزار دیکشنری زبان انگلیسی امروزه به یک ابزار بسیار کاربردی در تلفن‌های همراه و کامپیوترها تبدیل شده است. این نیاز باعث شده تا کاربران به دنبال بهترین و کاربردی‌ترین نرم افزارهای دیکشنری باشند. هدف از ارائه‌ی این مقاله بررسی مفیدترین نرم افزارهای دیکشنری زبان انگلیسی برای تلفن‌های همراه است. ما در این بخش به شما پنج‌ تا از بهترین‌ها را معرفی می‌کنیم و امکان دانلود را قرار می‌دهیم.

انواع نرم افزار دیکشنری زبان انگلیسی

دیکشنری ها را از یک دید می‌توان، به دو دسته‌ی دیکشنری های تخصصی و عمومی تقسیم کرد. دیکشنری های تخصصی دارای لغات مربوط، به حرفه‌های خاص هستند. لغت نامه ها عمومی نیز دارای لغات عمومی می‌باشند که در زندگی روزمره استفاده می‌شوند. برخی از واژه نامه های دارای هر دو دیکشنری در یک مجموعه هستند.

از یک دید دیگر می‌توان دیکشنری ها را به دو دسته آنلاین و آفلاین تقسیم کرد. شما در هنگام نصب یک دیکشنری باید به این ویژگی آن‌ها دقت کنید. نرم افزارهای دیکشنری آنلاین نیاز به اتصال به اینترنت را در هنگام استفاده دارند.

اپلیکیشن های دیکشنری را می‌توان به تک‌زبانه، دوزبانه و چندزبانه تقسیم کرد. در هنگام انتخاب خود بررسی کنید که با توجه به نیاز خود اپلیکیشن موردنیاز را نصب کنید.

از دید امکان نحوه‌ی ترجمه کردن برخی اپلیکیشن ها تنها قابلیت جستجوی متنی را دارند و برخی امکان جستجوی صوتی نیز دارند.

ویژگی‌های یک اپلیکیشن دیکشنری کاربردی

یک دیکشنری خوب باید از محیط کاربری زیبایی برخوردار باشد. همچنین نرم افزارهای دیکشنری باید تمامی لغات موردنیاز کاربران را در خود جای دهند. استفاده از این نرم افزار باید برای کاربر بسیار ساده باشد و پیچیدگی نداشته باشد. یکی دیگر از ویژگی‌های یک دیکشنری خوب چندزبانه بودن آن می‌تواند باشد. اگر نیاز دارید تا کلمات را به چند زبان مختلف ترجمه کنید این ویژگی را بررسی کنید. برخی از اپلیکیشن های دیکشنری به شما در قالب یک جمله کلماتی که ترجمه کردید را نشان می‌دهند. این ویژگی به شما می‌تواند در درک بهتر آن کلمه کمک کند.

قابلیت تلفظ کلمات با دو لهجه آمریکایی و انگلیسی یکی دیگر از مزیت‌های برخی اپلیکیشن های دیکشنری است. امکان ستاره‌دار کردن لغات مهم می‌تواند یک ویژگی بسیار خوب برای این دست نرم افزارها باشد. یک ویژگی منحصربه‌فرد و جذاب امکان ترجمه صوتی لغات و جملات است. این‌ها برخی از ویژگی‌های مهمی است که در تصمیم شما برای نصب نرم افزار دیکشنری زبان تأثیرگذار است.

در ادامه با توجه به امکانات و ویژگی‌هایی که در ابتدا توضیح دادیم، بهترین‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. امکان دانلود دیکشنری ها نیز فراهم‌شده است.

دانلود نرم افزار دیکشنری اندروید

 

نرم افزار دیکشنری انگلیسی

مترجم گوگل Google Translate

این اپلیکیشن دیکشنری تلفن همراه به‌طور پیش‌فرض بر روی تلفن‌های همراه اندرویدی نصب است. بدون شک می‌توان این اپ را به‌عنوان یکی از قوی‌ترین اپ های دیکشنری نام برد. از میان ویژگی‌های خوبی که برای این دست از برنامه‌ها نام بردیم این اپ بیشتر قابلیت‌ها را دارد. برخورداری از 80 زبان دنیا و قابلیت جستجوی صوتی هر کاربری را اغوا می‌کند.

ویژگی‌ها:

  • ترجمه کردن متون بین 80 زبان زنده دنیا
  • به‌صورت روزمره صحبت کنید و با استفاده از سرویس تشخیص صدا ترجمه را ببینید
  • امکان بهره‌گیری از 4 روش صحبت ، تایپ ، نوشتن (دستی) و گرفتن عکس برای ترجمه
  • ترجمه کردن به‌صورت آفلاین هنگام مسافرت ( بدون نیاز به اینترنت )
  • پشتیبانی از زبان شیرینی فارسی

 

دیکشنری آکسفورد Oxford Dictionary of English

این دیکشنری یکی از بهترین و کامل ترین دیکشنری های موجود برای سیستم عامل اندروید می باشد . بدون شک همه شما با نام و آوازه دیکشنری آکسفورد آشنا هستید. این نرم افزار پس از موفقیت هایی که در سیستم عامل ویندوز به دست آورد، توانست نسخه اندروید آن را هم تولید کند. این نرم افزار، دیکشنری انگلیسی به انگلیسی است. این دیکشنری شامل بیش از 350،000 لغت است که دیگر شما را بی نیاز از هر گونه دیکشنری دیگر می کند. از میان این کلمات، بیش از 75،000 کلمه همراه با صوت تلفظ می شوند.

شما می توانید واژه های موجود در این نرم افزار را به صورت آمریکایی و بریتانیایی تلفظ کنید که تنها کافی است گزینه مورد نظر را انتخاب کرده تا نرم افزار آن کلمه را برای شما تلفظ کند. اگر به دنبال یک دانشنامه معتبر انگلیسی هستید، بدون شک این نرم افزار بهترین انتخاب خواهد بود. قابل توجه است که این نرم افزار ایده آل برای هر فردی اعم از حرفه ای و آماتور می باشد. هم اکنون بسیاری از دانش جویان و دانش آموزان در خانه و یا در محل کار خود از این نرم افزار استفاده می کنند. همچنین لازم به ذکر است که این نرم افزار در فروشگاه گوگل پلی امتیاز 4.3 را کسب کرده است.

ویژگی ها :

  • جستجوی پویای کلمات
  • پشتیبانی از کارت حافظه
  • قابلیت نگاه کردن به تاریخچه
  • تلفظ کلمات به صورت آمریکایی و بریتانیایی
  • استفاه از دیکشنری به عنوان ویدجت در صفحه نمایش

 

دیکشنری بابیلون با 1600 دیکشنری تخصصی Babylon Translator

در حال خواندن ایمیل و یا هر متنی دیگری هستید و بعضی از کلمات آن را متوجه نمی‌شوید؟ نرم افزار دیکشنری انگلیسی بسیار محبوب Babylon Translator به شما امکان می‌دهد تا به صورت مجانی معانی لغات مختلف را پیدا کرده و ترجمه کامل متن را میان ده‌ها زبان مختلف در اختیار داشته باشید. نسخه جدید برنامه به شما امکان می‌دهد تا بدون نیاز به ارتباط اینترنتی به ترجمه لغات بپردازید.

ویژگی‌ ها :

  • کافیست یک لغت را کپی کرده و به صورت آنی معنی آن را بدست بیاورید
  • امکان ترجمه لغات به چند زبان مختلف به صورت همزمان
  • قابلیت انتخاب از میان مجموعه‌ای عظیم با بیش از 1600 دیکشنری

 

دیکشنری آبادیس

نرم افزار دیکشنری انگلیسی آبادیس بیش از 3 میلیون کلمه و هشتصد هزار تلفظ دارد که برای استفاده از آن باید به اینترنت متصل باشید. بانک اطلاعات آبادیس بر روی سرورهای قدرتمند قرار گرفته، که همین موضوع باعث حجم پایین نرم افزار نصب شده بر روی موبایل شما و همچنین سرعت بالای آن می شود. این نرم افزار یکی از نرم افزارهای قوی ایرانی در این حوزه می باشد.

ویژگی ها:

  • دیکشنری انگلیسی به فارسی – فارسی به انگلیسی – انگلیسی به انگلیسی
  • نمایش مترادف ها و گروه بندی معانی ( اسم، صفت، ضمير، فعل، قید، حرف اضافه و … )
  • مترجم جملات انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی
  • مترجم کلمات و جملات از زبان های مختلف به فارسی
  • تلفظ کلمات و جملات انگلیسی به دو لهجه انگلیسی و آمریکایی
  • لیست کامل مخفف و حروف اختصاری
  • دیکشنری فارسی به عربی و عربی به فارسی

دیکشنری های تخصصی (کامپیوتر، برق و الکترونیک، عمران و معماری، شیمی، نفت، مهندسی گاز، معدن، خاک شناسی، زمین شناسی، آب و خاک، حسابداری، ریاضیات، آمار، سینما، حقوق، صنعت، خودرو، صنایع غذایی، نساجی، پلیمر، بهداشت، دندانپزشکی، روانپزشکی، علوم دامی، فوتبال، کاراته، یوگا، کوه نوردی)

 

کلام آخر

در این مقاله سعی کردم بهترین نرم افزار های دیکشنری اندرویدی که تا به حال استفاده کردم را به شما معرفی کنم.اما همان طور که می دانید با دیکشنری نمی توان انگلیسی یاد گرفت از این رو پیشنهاد می کنم نرم افزار یادگیری لغات انگلیسی شیوا را دانلود و نصب کنید.