برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

نحوه ساخت جمله در زبان انگلیسی (سیر تا پیاز)

در این درس از سری آموزش های گرامری انگلیش سی تی می خواهیم به قواعد جمله سازی در انگلیسی بپدازیم.از این رو اگر جمله سازی تان به زبان ا

نگلیسی چنگی به دل نمی زند در ادامه ما را همراهی کنید تا با هم به ساده ترین شکل جمله انگلیسی بسازیم.

 

 

نحوه ساخت جمله در زبان انگلیسی

یکی از مهم‌ترین گام‌ها برای درک جملات انگلیسی دانستن ساختار تشکیل جمله در زبان انگلیسی است. دانستن این بخش از گرامر زبان انگلیسی یعنی نحوه ساخت جمله در زبان انگلیسی به ما کمک زیادی خواهد کرد. ما برای اینکه بتوانیم یک جمله را به‌درستی بسازیم باید به این دانش دست‌یابیم. اگر به دنبال ترجمه‌ی صحیح متون انگلیسی هستیم نیز بسیار کمک‌کننده است.

اجزای ساختار جمله در زبان انگلیسی

زبان انگلیسی نیز همانند زبان پارسی دارای اجزای مشخصی می‌باشند. برخی از اجزای جمله دارای اهمیت و فراوانی بیشتری هستند. در جملات انگلیسی فاعل و فعل کاربرد فراوانی دارند. درواقع پایه اصلی اکثر جملات این دو جزء می‌باشند. در صورت نیاز شما باید به جمله‌ی خود فعل، مفعول، ضمیر، قیدهای مختلف و دیگر اجزای جمله را اضافه کنید.

نحوه ساخت جمله انگلیسی

فرمول ساخت جمله در زبان انگلیسی

به‌طورکلی فرمول ساخت جمله در زبان انگلیسی به ترتیب زیر است: (از چپ به راست بخوانید)

قید زمان + قید مکان + قید حالت + مفعول + فعل + فاعل

مثال جمله کامل:

I (فاعل) ate (فعل) food (مفعول) calmly (قید حالت) at the restaurant (قید مکان) last night (قید زمان).

من دیشب در رستوران غذا را با آرامش خوردم.

شما بر اساس نیاز خود می‌توانید بعضی از اجزای جمله را حذف کنید. برای آشنایی بیشتر مثال زیر را باهم مرور می‌کنیم:

مثال دارای قید مکان:

.Sara goes to school

سارا به مدرسه می‌رود.

طبق فرمول ساخت جمله در زبان انگلیسی، ما جمله را با فاعل شروع کردیم. در ادامه فعل را آورده و درنهایت قید مکان را همراه با حرف‌اضافه قراردادیم. شما نیز می‌توانید بر اساس نیاز خود به هرکدام از ارکان جمله، بخشی را به جمله اضافه یا حذف کنید. در ادامه چند جمله بیشتر را با هم بررسی می کنیم.

مثال دارای قید زمان:

I wrote a letter yesterday.

من یک نامه دیروز نوشتم.

نکته: در این جمله ما از قید زمان استفاده کردیم. یعنی در جمله زمان رخ دادن فعل را تعیین کردیم.

مثال دارای مفعول:

I drive the car.

من ماشین را میرانم.

نکته: در این جمله از مفعول استفاده کردیم. مفعول جزئی از جمله است که اتفاقی برای آن رخ می دهد. برای پیدا کردن آن می توانیم از خودمان بپرسیم، چی چیزی را؟ چه کسی را؟ به طور مثال در این جمله با پرسیدن اینکه من چه چیزی را راندم، مفعول مشخص می شود.

 

چگونه جملات بهم ریخته انگلیسی را مرتب کنیم

برای مرتب کردن جملات بهم ریخته در زبان انگلیسی ابتدا نیاز دارید که فرمول ساخت جمله در زبان انگلیسی را بدانید. دوم اینکه جنس و نوع کلمات داده شده را بشناسید.

ما در این آموزش به معرفی فرمول ساخت جمله در زبان انگلیسی پرداختیم. اگر می خواهید بدانید چگونه جملات بهم ریخته در زبان انگلیسی را مرتب کنید باید حتما این فرمول را حفظ باشید. این کار را می توانید با به خاطر سپردن یک جمله انگلیسی در ذهن خود، بجای فرمول، بخاطر بسپارید.

برای شناخت نوع و جنس کلمات نیاز به کمی مطالعه دارید. شما باید اسامی، افعال، حروف اضافه، قید، ضمیر، صفت و … را بشناسید. تقریبا هرکدام از این اجزای جمله دارای مشخصه هایی هستند. مثلا قرار گرفتن “ly” در انتهای یک کلمه، نشانه قید بودن آن است. ما هر کدام از این مباحث را قبلا توضیح داده ایم و با شکل آن ها آشنا شده اید. پس بعد از اینکه فرمول ساخت جمله را یاد گرفتید به سراغ هر کدام از این مباحث بروید تا در مرتب کردن جملات بهم ریخته زبان انگلیسی به مهارت دست یابید.

مثال کاربردی مرتب سازی جملات بهم ریخته:

every day-eat-lunch-I

برای مرتب کردن این جمله بهم ریخته ابتدا سراغ فرمول می رویم.

قید زمان + قید مکان + قید حالت + مفعول + فعل + فاعل

یعنی ابتدا به دنبال اصلی ترین ارکان جمله یعنی فاعل و فعل می رویم و سپس بقیه ارکان جمله. در این جمله فاعل I می باشد. حرف دوم جمله که فاعل است تنها می تواند eat باشد. در ادامه باید ببینیم که جمله ما دارای چه ارکان دیگری است. وقتی کلمات “تو می خوری” با هم ترکیب می شوند بعد از آن باید منتظر یک مفعول بود. در اینجا طبق آموزش های قبلی every day حکم قید را دارد. در نتیجه اینکه “lunch” به عنوان مفعول باقی می ماند. اگر قادر به ترجمه کردن لغت ها هم باشید بسیار می تواند به شما کمک کند. در نتیجه جمله نامرتب انگلیسی ما به این صورت مرتب می شود.

I (فاعل) eat (فعل) lunch (مفعول) every day (قید).

من هر روز ناهار می‌خورم.

 

کلام آخر

اگر دنبال تمرین برای ساختن جمله های زیبا هستید حتماً نرم افزار آموزش جمله سازی شیوا را دانلود کنید.این نرم افزار صد ها تمرین برای ساخت جمله های بهم ریخته دارد.